Χαλαρώστε
Τεχνικές χαλάρωσης
Η γνώση λίγων απλών τεχνικών χαλάρωσης και εστίασης μπορεί να σας βοηθήσει να μην συσφίγγετε τους μυς σας ή να αποφύγετε την απώλεια αισθήσεων κατά τη διάρκεια μίας δύσκολης ιατρικής διαδικασίας. Αν και το ιατρικό προσωπικό που εκτελεί αυτές τις διαδικασίες είναι εκπαιδευμένο να σας αποσπάσει την προσοχή για να ελαττώσει το επίπεδο δυσφορίας σας, μπορείτε να το κάνετε και εσείς – ή να βοηθήσετε ένα άλλο ανήσυχο ασθενή – με τις παρακάτω απλές τεχνικές. Αν σας ανησυχούν οι ιατρικές εξετάσεις και για κάποιο λόγο χρειάζεται να τις κάνετε συχνά, θα βρείτε χρήσιμο να εφαρμόσετε αυτές τις τεχνικές στο σπίτι, ώστε να είναι πιο αποτελεσματικές όταν τις χρειαστείτε.
Πάρτε βαθιές ανάσες — Εισπνεύστε αργά από τη μύτη, μετρώντας ως το τρία. Εκπνεύστε αργά από το στόμα, μετρώντας ως το έξι. Επαναλάβετε τρεις φορές. Προβάλλετε το στομάχι σας καθώς ειπνέετε, για βαθύτερες εισπνοές. Αν ζαλιστείτε μειώστε την ταχύτητα εισπνοής - εκπνοής.
Χαλαρώστε τους μυς σας— Χαλαρώστε συνειδητά. Αιαθσνθείτε τους μυς σας χαλαρούς.
Εστιάστε — Εστιάστε το βλέμμα σας σε ένα σημείο ή σκεφτείτε μία ευχάριστη εικόνα για να συγκεντρωθείτε σε αυτή.
Μετρήστε — Μετρήστε αργά από μέσα σας ως το δέκα.
Συζητήστε — κάνετε συζήτηση με κάποιον. Θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε.
Μιλήστε στον ιατρό σας για τις ανησυχίες σας. Μπορεί να σας συστήσει, αν χρειάζεται, ψυχολογική ή ακόμη και φαρμακευτική βοήθεια. Για παράδειγμα, κάποια φάρμακα για την ναυτία έχουν φυσική «παρενέργεια» τη μείωση του άγχους.

Τροποποιήθηκε τελευταία φορά 02.12.2008